torsdag den 20. december 2007

Hvorfor hvorfor dit og hvorfor dat?

Mor skal vi lege købmand? Hvorfor ikke? Hvorfor er du syg? Vil du bare sidde der? Nå. Vil du så ikke lege købmand?

Hvad skal du hente? Hvad er klokken? Jeg vil ikke have te. Hvad kan jeg så få? Har du ikke andet end kakao? Jeg vil ikke have mælk. Hvad har du så? Jo, du har da noget! Prøv at åbne skabet. Du har da boller. Jeg er i gang med en bolle. Okay, så spiser jeg min bolle færdig først.

Mor mor! Jeg sidder fast bag sofaen! Nej, jeg ved ikke, hvordan jeg kom derned. Den var der bare pludselig. Hyyyl moooaar! Jeg kan ikke komme ud. Aav moooaaar, det gør ondt, når du hiver i mit ben. Dumme sofa! Sådan tak. Dumme sofa. Hvorfor kommer der snot ud af din næse, når du står med hovedet nedad? Hvorfor står du så med hovedet nedad. Hvorfor skulle du da hjælpe mig ud fra sofaen? Hvad er klokken?

Mor hør, jeg kan sige alt det samme, som de siger i den Pippi-film, jeg ser nu. *Her følger 10 minutters gentagelse af alle replikker i pågældende film*

Hvorfor har du ondt i hovedet? Jeg er også syg. Eller nej, jeg har ikke ondt i ørerne, jeg har bare ondt i hovedet. Kan vi så ikke komme ned til banken i dag, og se hvad julemanden har lagt i sokken? Okay. Skal du så slappe af først. Moar? Hvad er klokken?

Hej her er Pippiiiii! Pippi det er miiiiig! Hvorfor må jeg ikke hoppe i sofaen? Nå. Hvad er klokken?

Moar.. Moar.. MOR!? Hvad er klokken? Jamen det skal jeg da vide, fordi jeg ikke VED hvad klokken er!

Så tager jeg det her pizza og den her banan. Så kommer du og køber. Hvorfor vil du ikke være med? Så gør jeg det selv. Hej hej bamse, så sagde vi, at du skulle købe penicillin og saftevand. Det ville du gerne have. Og cola. Så fik den cola. Kom nu bamse. Så kan du altså ikke være med. Jamen det skal du. Jeg kan jo ikke lege alene! Så skal du også købe noget. Jo, bamser har også brug for noget. Så sagde vi jo, at vi også hentede babyen. Så lægger vi det hele her i mors seng. Haha, se nu kan man slet ikke se dynen! Så skulle babyen sove og købmanden var lukket. Mor, hvorfor svarer du ikke? Hvorfor vidste du ikke, at jeg talte til dig?

Skal jeg i bad nu? Nu? Hvorfor nu? Nej, det gider jeg ikke. Hvorfor skal jeg? Jo, jeg vil gerne i bad, bare først om lidt. Hvad er klokken da?

Hej her er Piiiippiii! Pippi det er miiiig! HURRA HURRA HURRA for træets grønne top. Se jeg kan hoppe gennem stuen! Jeg er rolig. Jo, jeg er! Jeg synger da heller ikke særlig højt.

PYRUS PYRUS PYRUS-SALAT PYVERRUS-SALAT PEVERRUS-SALAAAAAAAT!!!!

Hvorfor ser du så træt ud, mor? Hvorfor sukker du? Hvad er klokken?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar