lørdag den 8. marts 2008

Det er et spørgsmål om tolkning og ordspil

Emilie har besluttet, at hun i dag vil være indebarn trods det gode vejr. Det ligner hende ikke.

Emilie: Mor, må jeg godt få en karamel?

Mig: Nej, ikke før du har været ude og løbe nogle af alle de karameller af, du allerede har spist.

Emilie: Jamen jeg vil ikke ud og lege i dag! (er der en, der lige vil fortælle mig, om det hedder "at" eller "og" her? Jeg plejer ikke at have problemer med det, og jeg kan irriteres grænseløst over folk, der bruger "og" når det åbenlyst er forkert. Men denne gang er jeg i tvivl)

Mig: Man kan ikke bare sidde der på sin flade numse og spise karameller hele dagen. Så bliver man tyk. Man skal have noget motion og frisk luft.

Emilie: ... Jamen jeg er ikke flad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar